Wednesday, November 9, 2016

Pussy Grabbed

Minulla on kaikenlaisia sanoja sanottavana Yhdysvaltojen presidenttivaaleista, olen rehellisesti sanoen todella pettynyt tulokseen. En vähiten siksi, että vähemmistön edustajana tulos vaikuttaa lähes varmasti minun olemiseeni ja elämiseeni Yhdysvalloissa, mutta myös siksi, että tiedän tuloksen tulevan vaikuttamaan negatiivisesti yhteiskunnan kannattimissa heikoimmin riippuviin ihmisiin. Mielestäni heidän elämänsä on tarpeeksi vaikeaa ilman liittovaltion noitavainoa. Vaimoparka on täysin hajalla, hänen klinikkansa asiakaskunta on juurikin näitä vähävaraisia valtion tukipalveluja tarvitsevia (pääsääntöisesti värillisiä) perheitä, joihin tuleva poliittinen kylmyys tulee puremaan ensimmäisten joukossa. Mitä tekevät nämä erityislasten vanhemmat, kun he putoavat yhteiskunnan tukiverkosta pois?

Kirjoitin aiemmin Yhdysvaltojen machokulttuurista ja naisvihamielisyydestä, sekä kokemastamme syrjinnästä niinkin progressiivisessa ja liberaalissa osavaltiossa kuin Kalifornia. Vaalitulos ehdottomasti vahvistaa käsitystäni Yhdysvaltojen misogynistisestä, seksistisestä ja rasistisesta kulttuurista. Kuinka vähemmistöjen edustajien elämä vaikeutuu esimerkiksi etelävaltioissa, joissa heitä kohtasi väkivallanuhka jo ennen arvokonservatiivista liittovaltiota? Entä nyt, kun arvot kovenevat vallan ylimmillä portailla?

Itse joudun odottamaan kuinka käy maahanmuuttoprosessini, sillä en nauti liittovaltion tarjoamaan oikeudellista turvaa mikäli Windsor vs USA kaadetaan ylimmässä tuomioistuimessa. Silloin avioliitto-oikeus liittovaltion tasalla evätään samansukupuolisilta pareilta, enkä minä voi hakea oleskelulupaa (Green Cardia) perheperustein, sillä minun avioliittoni vaimoni kanssa ei ole liittovaltion tasolla enää validi. Silloin minusta tulee laiton maahanmuuttaja, joista media niin paljon kouhkaa. Silloin minut siirretään häädettävien listalle. Vain siksi, että minulla on vaimo, ei aviomiestä.

Toki tätä voi pitää pirujen maalailuna seinille, sillä vaikka homovastainen kampanja oli toki Trumpin ja etenkin Pencen asialistalla, se ei ole äänestäjien prioriteettilistan kärjessä ja siten sopiikin toivoa, ettei Trump ja ylin tuomioistuin ainakaan heti ensimmäisenä käy Windsor vs USA:n kimppuun ja homoja kepittämään.

Pettynyt. Olen niin pettynyt.

1 comment:

  1. Kiitos tästä tekstistä.
    Mulla ei riitä sanat tämän vaalituloksen kuvailemiseen.
    Minäkin toivon, että tuo Windsor vs USA ei ole ensimmäisenä asialistalla. Jos ne vaikka kaatavat ne ilmastosopimukset ja vapaakauppasopimukset ensimmäinseä. (uuuhh, tämä tuntuu niin painajaismaiselta!!)

    ReplyDelete